Bevers

Speltakteken beversWelkom in het dorp Hotsjietonia!

artikel_foto_2De jongste kinderen binnen onze groep zijn de bevers. Het zijn jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar. Ze spelen op zaterdagmiddag van 13.30 uur tot 15.30 uur in De wereld van Hotsjietonia.

Dit is een fantasiewereld die aansluit bij de belevingswereld van de kinderen. Bevers houden vooral van spelen, waarbij fantasie een grote rol speelt. Spelen in de natuur, sportief spelen, toneelspelen of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen. En daarvoor hoeven ze niet op reis. In en rond Hotsjietonia, is genoeg te beleven.

Hotsjitonia – de bewoners
In Hotsjetonia vind je allemaal verschillende huizen. Hier wonen de dorpsbewoners van het dorp. Je vindt er Proffesor Plof en Rozemarijn, Rebbel en Bas Bos, Stanley Stekker, Sterre Stroom en Steven Stroom, Keet Kleur, Fleur Kleur en Noa. Stuiter is meestal te vinden op het speelveld.

De bevers spelen niet alleen met de figuren in Hotsjietonia, maar ook met elkaar. In onze groep van ongeveer 20 kinderen beleven ze samen met de beverleiding allerlei leuke dingen en heel veel avonturen.

artikel_foto_3Zoals overal binnen Scouting neemt ook bij de bevers het buitenleven een belangrijke plaats in. De omgeving van ons clubgebouw is daarvoor heel geschikt. Bij mooi weer zijn we dus meestal buiten te vinden. En de bevers zijn voor een beetje regen echt niet bang!

In ons clubgebouw hebben de bevers hun eigen plekje: De beverruimte. Dit is een leuke en gezellige ruimte, waar we samen drinken, kletsen over van alles, een verhaaltje vertellen of even bijkomen van alle belevenissen. Ook liggen, staan en hangen hier al onze eigen beverspulletjes. Voor het kleinschalig spelen en knutselen gebruiken we ook onze eigen beverruimte, maar voor de wat grotere en uitbundigere spelen gebruiken we de grote zaal in ‘De Beuken’.

Een paar keer per jaar blijven de bevers een nachtje logeren. Zo’n nachtje kan plaatsvinden in ons eigen clubgebouw, of op een externe locatie. Zo’n nachtje blijven logeren is natuurlijk een reuze avontuur! Ook is er jaarlijks de Bever-Doe-Dag, een feestelijke dag met leuke activiteiten voor alle bevers uit de regio

Kamp
Aan het eind van het schooljaar, in de eerste week van de schoolvakantie, gaan we ook 4 nachtjes op kamp. Dit is altijd in een ander gebouw, waar we heel veel plezier beleven!

2 lachende beversBevertrui en bevermanieren
Bevers herken je aan hun rode blouse of t-shirt en natuurlijk dragen ze de rode das van onze groep. Zo horen ze er echt bij. Bevers hebben hun eigen gebruiken. We noemen dat bevermanieren. Zo beginnen we elke zaterdag met het beverlied en zingen we ook een sluitingsliedje. En voor het drinken of eten doen we altijd een yell.

Kom kijken!
Ben je tussen de 5 en 7? Hou jij van buiten spelen, samen spelen en avonturen beleven? Je bent van harte welkom; Kom een keertje kijken! Je kunt gratis een keertje meedraaien.

Neem ook eens een kijkje op onze Beverblog voor een foto impressie!artikel_foto_6artikel_foto_4

Categorie Jongens en Meiden
Draai tijd Zaterdag, 13:30 – 15:30