Explorers

Speltakteken explorers 2010Explorers zijn jongens en meiden van 15 tot 18 jaar. Zij draaien iedere vrijdagavond van 20:00 tot 22:00.

Ben jij tussen de 15 en 18 jaar en wil jij je eigen plannen maken? Word dan explorer! De explorers organiseren hun eigen activiteiten zoals een expeditie in binnen of buitenland. Ga zwerven in Zweden, op kamp in Luxemburg of zeilen in Zeeland. Ook organiseren ze spectaculaire evenementen en uitdagende outdooractiviteiten.

De explorers organiseren hun eigen activiteiten en maken hun eigen programma. Zo leren ze om te gaan met verantwoordelijkheden en worden ze zelfstandig. Zelfs buitenlandse reizen kunnen deel uitmaken van het afwisselende programma.

4 scouts in een lelievletDe Explo ruimte in de Beuken is ingericht voor de jongeren. Een paar lekkere banken om in te hangen, een flipperkast voor vermaak, en natuurlijk is er te genieten van muziek en video’s. Na de opkomst is er de mogelijkheid om wat te drinken en lekker te kletsen.

Omdat het programma gevarieerd is kunnen we terecht op ons grote grasveld of in de grote en kleine zaal. Maar natuurlijk is het ook mogelijk dat we op de fiets stappen (of de auto) om ergens naartoe te gaan.

Wandelen met rugzak in de zonNatuurlijk gaan we ook een paar keer per jaar op weekend, nieuwe kansen om weer leuke dingen te doen. We proberen 3 tot 4 per jaar op weekend te gaan. En natuurlijk zijn er nog altijd de Regio activiteiten waar we ook aan deelnemen.

Kamp
Op het einde van het seizoen is de grote klapper: het kamp. Hier gaan we een week weg om eens goed het jaar af te sluiten. Omdat de jeugdleden het zelf in de hand hebben is het elk jaar weer een verrassing wat we gaan doen.

Kom kijken!

Neem ook eens een kijkje op onze facebook pagina!

Categorie Jongens en Meiden
Draai tijd Vrijdag, 20:00 – 22:00