Kabouters

Speltakteken welpenKabouters zijn meisjes van 7 tot 11 jaar. De kabouters spelen in de Jungle met Mowgli en Shanti. Zij draaien iedere vrijdagavond van 19:00 tot 21:00.

Thema Verhaal
In de jungle van India groeit Mowgli op bij de wolven. Hij is nooit bang en begrijpt de talen van alle dieren. De wetten van de jungle kent hij allemaal. Alleen… Shere Khan, de tijger, trekt zich helemaal niets aan van deze wetten. Hij wacht zijn kans af om Mowgli te grijpen. Hij haatte deze mensenwelp. Op een dag heeft hij Mowgli te pakken. Net op dat moment komt Shanti aan met de ‘rode bloem’ en vlucht de grote en sterke tijger weg.

Shanti komt uit Haveli, het mensendorp aan de rand van de jungle. Na hun eerste ontmoeting is Shanti vaak in de jungle. Ze leert van Mowgli en Baloe één voor één de wetten van de jungle, het is als mens niet altijd makkelijk die te begrijpen. Mowgli leert haar alles wat hij weet, bijvoorbeeld hoe je in een boom klimt en hoe je dieren kan roepen. In de jungle maken Mowgli en Shanti van alles mee.

dscf5418Uniform
De kabouters dragen een groen uniform, met als speltakteken een afbeelding van Mowgli en Shanti, de twee kinderen uit het Jungleboek. De kabouters halen hun inspiratie uit het Jungleboek, de namen van de leiding en veel andere termen komen allemaal daaruit. Ook dragen de kabouters een rode das van onze groep.

De Kabouters spelen iedere vrijdag avond te vinden in het scoutinggebouw. Hier hebben zij een eigen kabouterhok. Wat leuk is versierd en waar al ons materiaal in staat. Als het lekker weer buiten is zijn de kabouters vaak buiten te vinden. Bij ons scoutinggebouw zit een mooi groot grasveld waar ze allemaal kunnen spelen. Als het slecht weer is hebben wij een grote zaal aan ons hok zitten. Hier doen we dan ook vaak binnen spelen.

20160728_204312

Drie keer per jaar hebben de kabouters een weekend. Overvliegweekend, Installatieweekend en Voorbereidingsweekend. Hierbij blijven ze één nachtje slapen. Meestal is dit in ons eigen scouting gebouw. Maar dit kan ook ergens anders zijn. Verder hebben we nog halloween avond, kerstviering, ouder-dochter avond, nationale scouting dag, jantje beton, regio activiteit en scouting carnaval.

Kamp
Eén keer per jaar gaan de kabouters op kamp. Hier blijven ze vijf nachtjes slapen en is altijd de eerste week van de schoolvakantie. Ook is dit altijd in een ander scouting gebouw. Hier gaan de kabouters veel op pad en veel leuke dingen doen. Ook is er altijd een kampverhaal.

xwlcnblrdtmm6q04-va51iga_3wgwx5vgmd-tibstjgKeertje komen kijken
Vind jij het leuk om met andere meisjes samen buiten te spelen, leuke spelletjes te spelen en lekker actief bezig te zijn?
Kom dan eens een keertje kijken! Je mag drie keer gratis komen kijken, daarna kan je zelf kijken of je het leuk vind of niet.
Laat wel van te voren even weten wanneer je wilt komen kijken.

Categorie Meiden
Draai tijd Vrijdag, 19:00 – 21:00