Verkenners

Speltakteken scouts 2010De verkenners is een stoere jongens groep voor jongens van 11 tot 15 jaar. Wij draaien elke zaterdagmiddag van 14.00 tot 16.30 .

Activiteiten
Zin actie? De verkenners doen leuke activiteiten, van sportieve spellen spelen tot echte scouting activiteiten zoals vuur stoken en pionieren. Daarnaast zijn er per jaar 5 weekenden en een groot kamp. Ook draagt scouting bij aan je persoonlijke ontwikkeling.

Wij draaien elke zaterdagmiddag op de Beuken, Lambertusstraat 3. Hier hebben wij onze eigen verkenner ruimte.

• Installatieweekend: op installatieweekend worden de nieuwe verkenners geïnstalleerd. Ouders van die verkenners worden dan ook uitgenodigd om te komen kijken.
  • RSW: staat voor Regionale Scouting Wedstrijden, hier strijden een aantal groepen tegen elkaar vanuit de regio Baronie.
  • Voorbereidingsweekend: op dit weekend gaan we ons voorbereiden voor groot kamp.
  • Overvliegweekend: dit is een gezamenlijk weekend met heel scouting Lambertus. De oudste kinderen van een speltak vliegen over naar een nieuwe speltak. Daarnaast worden er allemaal leuke dingen georganiseerd.
  • Afscheidsweekend: op dit weekend nemen we afscheid van de oudste verkenners.

Op kamp bij het vuurKamp
De eerste week van de zomervakantie gaan wij op groot kamp. Meestal is het kamp op fietsafstand en zullen wij ook met de fiets gaan. 1 keer in de 4 jaar gaan wij op buitenlandkamp, dit betekend dat we buiten Nederland op kamp gaan, denk aan België, Duitsland, Luxemburg.

Nog meer…
Ook wordt er elk jaar een Scouting Lambertus Dag georganiseerd, dit is een dag met heel scouting Lambertus waar we leuke activiteiten mee doen.
Elk jaar wordt er ook een kerstviering georganiseerd, hier wordt ’s middags een leuke activiteit voor de kinderen geregeld en ’s avonds zullen de kinderen stukjes uitvoeren voor de ouders.

actief doen met zijn allenOm al deze leuke activiteiten waar te kunnen maken, doen wij werkacties. Hier krijgen we geld voor, om bijvoorbeeld leuke dingen mee te doen op groot kamp.

Leeftijd 11 t/m 14 jaar
Categorie Jongens