Gidsen

Speltakteken scouts 2010

De gidsen zijn een gezellige groep meiden van 11 tot en met 15 jaar. Elke zaterdagochtend draaien wij van 10:30u tot 13:00u.

Activiteiten
Wij houden van uitdagende activiteiten die natuurlijk erg leuk zijn, maar ook bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling. Elke week hebben we weer een ander programma. Stoken, een tocht lopen of een schommel bouwen met pionierpalen, maar ook koken, knutselen, koekjes bakken of gewoon een leuk spel.

Uniform
De gidsen dragen een beige blouse met bijbehorende insignes en een rode das van onze groep. Die insignes kun je verdienen door te laten zien dat je bepaalde vaardigheden beheerst.

Wij draaien elke zaterdagochtend in scoutinggebouw De Beuken in de Lambertusstraat. Hier hebben we onze eigen gidsenruimte.

IMG_1323Weekenden

Naast de reguliere opkomsten op zaterdagochtend hebben we ook vijf weekenden per jaar.

• Installatieweekend: tijdens dit weekend worden de nieuwe gidsen geïnstalleerd.
  • RSW: ook wel bekend als de Regionale Scouting Wedstrijden. Tijdens dit weekend strijden een aantal scoutinggroepen uit regio de Baronie tegen elkaar. Dit door middel van een tocht en een aantal spellen. De winnaars van dit weekend mogen zelfs naar de Landelijk Scouting Wedstrijden!
  • Voorbereidingsweekend: om ons goed voor te bereiden op het zomerkamp.
  • Overvliegweekend: dit is een gezamenlijk weekend met heel scouting Lambertus. De oudste kinderen verlaten dan hun speltak om over te vliegen naar de volgende speltak.
  • Afscheidsweekend: dit weekend nemen we afscheid van de gidsen die overvliegen naar de explorers.

DSC05302Kamp

De eerste week van de basisschoolvakantie gaan we een week op kamp! Een week waar we heel het jaar naar uitkijken. Dit is altijd van zaterdag tot zaterdag en de locatie is natuurlijk elk jaar verschillend.

Nog meer..
Naast de weekenden en kamp hebben we ook nog elk jaar ‘Scouting Lambertus dag’ en vieren we samen Kerst. Dit doen we met heel de groep. Daarnaast hebben we met de gidsen ook een gezellige sinterklaasavond met surprises.

Om al deze dingen te kunnen doen helpen we al een aantal jaar bij de Herfstmarathon, collecteren we voor Jantje Beton en verkopen we scouting loten.
Heb jij dit gelezen en klinkt dit toch wel heel leuk? Ben jij tussen de 11 en de 15 jaar en heb je zin in actie, avontuur en vooral veel gezelligheid? Meld je dan aan bij scouting Lambertus.

Neem alvast een een kijkje op onze facebook.

Categorie Meiden
Draai tijd Zaterdag, 10:30 – 13:00